نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
6758
-
الف
+

«امین زندگانی» از «تاصبح» تا «ملکاوان» + بیوگرافی

در این گزارش با «امین زندگانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «امین زندگانی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در پنجمین روز از سنبله/شهریور 1351 خورشیدی در تهران و در خانواده ای هنرمند متولد شد.

پدر او «سیاوش زندگانی» یکی از اساتید موسیقی بود و در سال 1382 از دنیا رفت. 

فعالیت بازیگری امین زندگانی

«امین زندگانی» در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تیاتر به تحصیل پرداخت. وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل «همسرایی مختار»، «خروسک پریشان»، «بازی تابلوی آخر»، «به من دروغ بگو»، «دو مرد بر یک نیمکت»، «سرخ سوزان» ، «مرغ دریایی» به ایفای نقش پرداخت.

ورود به تلویزیون

او در سال 1374 برای بازی در سریال «وکلای جوان» انتخاب شد و برای اولین بار مقابل کمره قرار گرفت. «امین زندگانی» در همان سال موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر نیز شد. او پس از آن برای بازی در سریال های «به سوی پیروزی» ساخته «سیروس مقدم »و «راه سوم» به کارگردانی «قاسم جعفری» انتخاب شد.

زندگانی پس از آن در سریال های «معصومیت از دست رفته»، «طلسم شدگان» و «همه چیز آنجاست» به ایفای نقش پرداخته و به شهرت زیادی دست یافت.

«امین زندگانی» با بازی در سریال «طلسم شدگان» توانست به خوبی دیده شده و به شهرت زیادی دست یابد. این سریال را «داریوش فرهنگ» در سال 1382 کارگردانی کرد.

او در سال 1385 خورشیدی در سریال «تا صبح» به کارگردانی «مجید جوانمرد» و «محمد علی آهنگر» در نقش «سیاوش» بچه کاکای(پسرعمو) «مستانه» بازی می کند.

سریال «تا صبح» در مورد «مستانه» داکتر جوانی است که در مبارزات انقلابی شرکت فعال دارد. او با کاکایش جنرال «بدر» که یکی از جنرال های عالی‌رتبه شاهنشاهی است، زندگی می‌کند. «سیاوش» پسر جنرال بدر که در خارج از کشور اقامت دارد، با پایان تحصیلات دانشگاهی‌ به ایران بازمی‌گردد و به صف مبارزان انقلابی می‌پیوندد.

این سریال هم اکنون هر شب ساعت 8 به وقت تهران، ساعت 9 به وقت کابل و 9:30 شب به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

سریال های «پرستاران» در سال 1395 خورشیدی و «پناه آخر» محصول سال 1398 نیز از دیگر سریال های پربیننده «امین زندگانی» می باشد. 

بازی خوب زندگانی در نقش «مسلم بن عقیل» در سریال «مختارنامه» محصول سال 1389 خورشیدی نقطه عطفی در کارنامه بازیگری وی به شمار می رود که یکی از کرکتر های ماندگار او را رقم زد.

«امین زندگانی» در سال 1393 برای بازی در سریال «همه چیز آنجاست» به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» انتخاب شد.

تازه ترین فعالیت «امین زندگانی» در تلویزیون مربوط به سریالی به نام «ملکاوان» می باشد. این مجموعه تلویزیونی که هم اکنون از شبکه آی فیلم در حال نشر می باشد را «احمد معظمی» کارگردانی کرده است.

 این سریال سرنوشت یک زن را روایت می کند که شوهرش خارج از کشور خودکشی کرده و نهادهای امنیتی داخلی و خارجی در پی یافتن علت این خودکشی هستند.

ورود امین زندگانی به سینما

«امین زندگانی» با بازی در فلم «شهر آشوب» وارد سینما شد و پس از آن در فلم های «بازیگر» و «آدمک ها» به ایفای نقش پرداخت.

وی با نقش آفرینی در فلم سینمایی «ملک سلیمان» توانست نقش ماندگاری را از خود به جای بگذارد، او در این فلم به خوبی از عهده نقش خود برآمد و بازی خوبی را از خود نشان داد.

گفتنی است که فلم سینمایی «ملک سلیمان» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

او در سال 1392 با بازی در سه فلم «ماموریت در تهران» ، «شهابی از جنس نور» و «فصل فراموشی فریبا» سال پر کاری را پشت سر گذاشت. 

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

فلم سینمایی «ملک سلیمان»

دانلود سریال «تا صبح» 

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر